söndag 10 maj 2009

ÄNTLIGEN.........

Äntligen har jag och Guinness lyckats nå ett mål som vi har jobbat på sedan förra sommaren.
Vi har fått första pris i lydnadsklass I.

Idag var det jag och Pamela som gav oss iväg till Svalöv. Vi åkte vid åtta tiden för att hinna vara på plats en bra stund innan tävlingen började. Vi körde förbi Svedala brukshundsklubb och undrade lite varför vi inte hade anmält oss till den tävlingen istället. Det hade ju varit något närmare. Men vi skyllde lite på Anna som inte ville tävla på hemmaplan men kom sedan på att iallafall jag var ganska nöjd med det beslutet. Jag tycker inte om när det finns för många man känner runt omkring.

När vi väl hade hittat klubben i Svalöv hade vi massor med tid så jag hann inhandla ett nytt halsband till Guinness. Det jag hade var för stort och jag har därför använt mitt "jaktkoppel" istället men det kan man ju inte ha på lydnadstävling.... så det passade bra att de sålde sånt där.

Vi var bara 8 tävlande vilket var skönt. Det blev liksom inga långa väntetider. Vi började med platsliggning och både Guinness och Kimba skötte sig utmärkt. Vi hade lite roligt åt en söt Golden som bestämde sig för att rulla runt och njuta av gräset under platsliggningen. Jag tror inte Husse var lika road....

Tandvisningen gick också bra.

Sedan hade jag startnummer 2 och Pamela 3. Det var utmärkt tyckte jag. Det innebar att jag hann värma upp men behövde inte stå och bli nervös för länge.

Sedan var vi inne på banan och efter att haft lite smärre hjärtklappning innan vi gick in så släppte allt och det kändes ganska bra. Jag hade ingen aning om poängen utan körde bara på. Vår linförighet var lite si och så med men idag satte han sig när han skulle och vi hade bra kontakt. Det var mest positionen som inte var så bra.
När jag gick ut från banan sa domaren att jag måste träna mer på positionerna och sedan måste jag öka farten i språngmarschen. - Det var ju knappt någon tempoväxling utan du lyfte snarare på benen lite mer istället. Han har så rätt så för jag får ju villigt erkänna att springer jag för fort så har jag en hund som tänker att -jippi matte vill leka...

När jag gick ut från banan visste jag bara att jag hade tior på platsliggning och tandvisning och en 8 på helhetsintrycket. Det var jag nöjd med. De andra sa att jag fick 8 och 9 or men jag lyssnade nog inte riktigt på det örat.

Det hela slutade med att jag fick ihop 174.5 poäng och hör och häpna...jag vann tävlingen också.

Det var lite roligt för vi stod där på prisutdelningen och Pamela var lite nere för hon hade räknat ut att hon inte skulle få ett första pris men ju fler namn som lästes upp desto närmare prispallen kom vi. Ni skulle sett Pamelas smajl när hon fick reda på att hon hade lyckats få första pris och dessutom kom trea i tävlingen. Mysigt.

Vi var två ganska stolta hundägare som gick därifrån och tyckte att idag har vi minsann representerat Svedala Brukshundsklubb på ett bra sätt.

Vi är bäst, vi är bäst vi är bäst var en liten sång som gnolades på en stund.....

Så det var vår lilla stund i rampljuset .......:-)


Att vi skulle lyckas med det här var nog inget som kunde tänkas i det här läget vid midsommar för tre år sedan. .....

7 kommentarer:

Pamela sa...

Grattis Grattis o Grattis!! Ni var så himla duktiga!!! Det var på tiden att vi fick våra 1a pris också! Nu återstår bara 2 till o de tar vi när de kommer! Tack för en trevlig dag :) Kram!

Jenny sa...

Men Malin.... äntligen!!!!! GRATTIS, så himla roligt för er! Och klassvinst oxå... kan ju inte bli bättre.
Sug på denna karamellen länge! Jag var funktionär i Svedala idag, så därför kunde jag inte vara med och heja, men det behövdes uppenbarligen ingen supportergrupp idag!

Ha det bäst, kram!

Lucas & Co sa...

Grattis grattis! Kanonbra jobbat, så duktiga ni är! Fortsätt i den stilen =) Kram!

Unknown sa...

Grattis! Det var bara en tidsfråga innan det skulle lossna! Bra jobbat och jag önskar jag var där. Ha det gott, ses vi hos Pamela på fredag? Många kramar från snor-valpen

Camilla sa...

Grattis Malin, vad duktiga du och Guinness var! Det här har både du och Pamela verkligen gjort er förtjänta av! :) Stort grattis igen! Många kramar!

Malin sa...

Grattis - skönt att det lossnat för er, det är ni väl värda!

Unknown sa...

Hej Malin! Vill bara checka läget! Pamela och jag tränar fortfarande på tisdagarna nere på klubben (tydligen hade du gått förbi förra tisdagen och jag missade det... snyft!)om du har lust att kika ner någongång!
Ha det så bra! Kramen