måndag 7 juli 2008

Arbetsmyror

I förrgår stod jag och pratade med grannen som undrade om vi ville ha deras gamla soffa. Det blev naturligtvis ett ja eftersom i nuläget sitter vi och trängs i en tvåsitssoffa. Hmm....var ska vi göra av tvåsittssoffan? Ovanvåningen...skitbra. Detta innebär att vi spenderade hela gårdagen med att göra i ordning på vår ovanvåning som aldrig har blivit möblerad ordentligt . Så nu har vi ett "dressingroom", en liten arbetsplats för mig där jag kan hålla på med pyssel när andan faller på, och en soffhörna där man kan krypa upp med en bok. Som pricken över iet har vi också fått upp gardiner......

Jag kände mig hur nöjd som helts och känslan av att vakna i ett rum och inte en tipp var underbar..

Hundträning: I går kväll passade jag även på att läsa igenom hela tävlingsreglementet för lydnad 1-3. Tänkte att det kunde vara bra att veta vad man ska börja fundera på redan nu.
I morse när jag var ute och gick tänkte jag att jag kunde träna på en platsliggning med störning. En annan hund kom på ca 20m avstånd så jag tänkte att jag lägger Guinness ner. Snacka om fokuserad hund.......men inte på mig utan den andra hunden. Det var som att jag inte fanns. Han kunde inte ordet ligg. Har nu lärt mig att lite mer förberedele är att föredra..
Annars går apporteringen framåt.

English readers:
We have at last managed to furnish upstairs in our house. Has only taken about a year and a half. We were given a sofa which meant that we could move the other one up. We have now got a nice area to sit and read, a dressing room and a "play area" for me with the sewing machine and other bits and bobs. We also have the luxuary of curtains....very satisfying.
But today is another day and todays project is buying threshholds. The floor has only been finished for about a year. Better late than never I suppose. ...

Inga kommentarer: