söndag 13 juli 2008

Tröööööötttttt

Ingen klocka ringde idag. Jag hade gett oss tillåtelse att sova tills vi vaknade. Detta resulterade i ett uppvaknande lite efter 10. Kom inte ur sängen förren kvart i elva. Vad månne vara anledningen till detta . Jo en väldigt intensiv helg. I fredags var vi på sommarrocken och såg bland annat Timo Räisänen som jag aldrig hört talas om men var jättebra, Hasse Andersson....nostalgi (min far hade skivan så jag och min syster har skrålat till den många gånger) och Sahara Hotnights (helt klart bra också). Timo är där någonstans på scenen...

Lotta, Per och barnen var också med ( Förstasidesnyhet i lördagens Sydsvenskan, jättefin bild..ballonger, öl och glada miner). Man kan inte påstå att barnen stod och kollade in musiken precis men det var fullt ös..

Men även Duracell kaniner måste ladda sina batterier till slut..

Så efter en fredagskväll med lite öl och massor med musik så var det uppstigning kl. 7 på lördagsmorgon för att ge sig iväg till Järavallen för att spåra. Jag blev indelad i en grupp med Ing-Marie som ledare. Hon var väldigt duktig och jag lärde mig mycket. Guinness har spårat innan och har lite bråttom. Sedan är det nog lite så att han har varit så himla duktig att jag inte har behövt anstränga mig något nämnvärt innan. Vi la ett zigzag spår som han tog början och slutet på. Han vindade in slutet. Vid fikat senare hade Britt-Mari teorin att vi hade lagt första vinkeln för nära början och att detta kunde vara anledningen. Så det ska jag tänka på till en annan gång. Efter detta lilla nederlag bestämde vi att vi kunde prova ett näringsspår. Korv har alltid varit Guinness passion så det gick bra men jag fick hålla emot som attan och han blev väldigt trött och varm på slutet. Men han kom dit han skulle och fick sin leksak på slutet. Eftersom det var varmt var vi nere och badade efteråt. Guinness favoritsysselsättning i världen.... vi var några styckenSedan bar det av hemåt för att vila en stund i trädgården och sedan göra sig iordning för nästa besök på sommarrocken. Denna gång i sällskap med min kusin och hennes familj. Men eftersom jag inte är den erfarna bloggaren än så fick jag inte med mig kameran....

Men vi såg Calaisa, Hellsongs (skitbra), Spotlajts (fullt ös), Mustash (inte min stil alls), Perikles (lite repetion av Spotlajts kändes det som), Amanda Jenssen (väldigt bra) och Magnus Uggla.

Vi var där från 5 till 12.30. Snacka om trött. Mycket dansande...en del öl och väldigt trevligt. Vi kom i säng vid 1.45 och det värkte i mina ben. Trött men lycklig.

Idag har därför varit en väldigt slö dag. Läst tidningen, lyssnat på Björn Ulveus som sommarpratare och varit ute med hunden (blev lite taggad igår så det blev ett litet näringsspår på promenaden trots tröttheten). Det gick bra fast jag fick fortfarande hålla emot. Men jag får säga att Guinness var också slut efter gårdagen med spår och sedan en helkväll hos kusinen Axa.
Han har för övrigt sovit nästan hela dagen.

Tiger har tagit allt med ro som vanligt. Jag lyckades fånga honom på bild i eftermiddag när han loungea lite i trädgården...Det finns inget mer rogivande än en katt som har det bra. Vår har en tendens att streta en del med benen...

3 kommentarer:

Anonym sa...

Har du gått o blivit Trötter?? hi hi hi
Buzy weekend - tur du har semester!
Vaa? La du inte in någon av bilderna du fick av mig?
Läser du förresten dina kommentarer?? *fniss igen*
Vi ses imorgon! Vi sa 10.40 va?

//Malin

Unknown sa...

Vilken gosig bild på katten! Pelle var också trött efter spårningen, synd bara att vi hade "finbilen" och inte kunde hänga på och bada...

Unknown sa...

Hallå!? Det var lääääänge sedan du uppdaterade, har ni semester eller??? ;)
Hoppas ni har det bra!