måndag 4 augusti 2008

Analys

Nu så här tre dagar efter vår senaste tävling har jag hunnit titta på den oerhört proffsiga film inspelningen som Anna Paparazzi lyckades åstadkomma. Man ser inte riktigt hur panikslagen jag var..... Det var nog tur det. En annan observation var att Guinness var faktiskt duktigare än jag upplevde det. Han är stundtals riktigt fin. Kolla farten på den inkallningen
Man kan inte säga annat än att han hoppar mitt över hindret. Man behöver ju inte prata om avslutet som hade en viss dragning till spannen med apporter som står snett bakom mig.

Jag har nu försökt följa mitt och hundens beteende och jämfört det med domarens kommentarer. De flesta ser jag tydligt vad som hänt men på ställande och läggande under gång har jag fått dk på framföringen bägge gångerna. Jag har spolat tillbaka och tittat om och tittat om men kan inte för mitt liv se vad det är jag gör. Så om någon av er kommer ihåg vad det var så får ni gärna upplysa mig om det.
Nu har jag just varit flitig och anmält mig till tre nya tävlingar under augusti och september...Skam den som ger sig....vi ska lyckas med 1:a pris.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Hej!

Alltid jättebra att analysera sig själv o hur man påverkar hunden. Har man möjlighet att titta på en film från tävling är det super!! Det kommer att lossna för er, det är jag säker på. Tror det handlar om lite småfix här o där + att Guinness ska hålla ihop hela vägen.
En annan stor bidragande faktor är nog matte's nerver ;o)

Vilka tävlingar har du anmält till?

Dagens tips! =)

Träningstävling Skurups BK
Ons 13/8 kl 18.30 (med skott)

Till våra månadstävlingar kan även du som inte är medlem hos oss anmäla. Vi vill ha din anmälan senast 1 vecka innan tävlingsdatum. Anmälan sker till Nils-Gunnar på tel 040-402668. Medlemmar kan anmäla på klubben. Avgift för Skurups BK-medlemmar är 20 kr och 40 kr kostar det för övriga.

Unknown sa...

SA JAG JU!!! Det såg bra ut! Jag kan inte minnas ngt dk, fast nu var det ju ett par dagar sedan.

Ska till vet. idag, får besked hur det blir. Maila vilka tävlingar du ska till så kan vi kanske stötta varandra (om du vill)?! Ha det bra!